Skip to content

Още Един Начин да Кажеш Здравей

април 8, 2009

Това е началото на моя нова рубрика, където ще пиша за музика и за нейното всеобхватно отражение върху моя свят. Водя я оригинално на английски език, но ще я превеждам и тук за целите на българския ми блог. Кръстих я The Old School Classes, защото ще драскулкам там за рок, и рол, и за музика изобщо, но най-вече за отминалите легендарни времена и едновременно с това ще споделям чувствата, образите и идеите, които тя провокира в мен. Двете с Ана, моята приятелка от Полша, моето queenie-twinnie, имаме общ проект, който можете да посетите на нашия сайт Black Queen White Queen и като начало взехме решение да започнем с писане за музика. Тя прави това от дълго време в своята собствена рубрика, Lyrics Of The Week, а аз самата винаги съм го искала, така че мечтите ни сега са вече реалност. Много се надявам, че и вие ще успеете да се докоснете и да се позабавлявате на магията на всичко това, както правим ние самите.

Музиката винаги е имала съществено влияние в живота ми, върху мислите и действията ми, както и се очаква да бъде. Дължа тази любов и особено към рок музиката на баща ми, който е страстен любител и е бил такъв много преди мен самата. Вярвам в това, което обичам да казвам, а именно че „рокът е в гените ми, защото в самото начало е бил в сърцето на баща ми“, което е истинската ми история. Имам прекрасни спомени от най-ранното си детство, свързани с баща ми и неговата музика. Повече от сигурно е, че ще ги споделя тук в хода на проекта. Сега към класовете. Като за най-първи от тях, ще предложа простичка анкетна форма на запознанство.

CLASS OF ’01

парче >> P L A Y
банда >> the doors
песен >> hello, i love you

Защо тази песен: Исках да пожелая „Здравей“ по още един начин, както през тийнейджърските ми години, когато обичах да се изразявам чрез текстовете на любимите си песни.

Защо тази група: Защото, The Doors е една от моите най-големи банди за всички времена, една от тези в топ-листата ми за цял живот и моето първо съкровено запознанство със света на музиката, повече в духа на докосване до идеите, които изразява и провокира, отколкото до мелодиите сами по себе си; музиката, която избираш самостоятелно и в която припознаваш себе си.

Кога беше това: В началото на 90-те, първите ми години в Английската гимназия. Това беше времето на гръндж музиката, ерата на неговата глобална популярност или мейнстрийм в световен мащаб, а в локален аспект – първите години на демокрацията, свещени години, когато комунизмът тъкмо бе свален; времена на анархия и хаос в едно с искрените вярвания на хората за по-добро бъдеще и най-вече с усета за свобода, така непознат за нас до онзи момент. Тези години на гръндж протичаха едновременно с една местна тенденция сред младежите тогава (ние и сега сме си все същите младежи), своеобразно възраждане на идеята за хипитата. Аз бях една от тях, алтернативните във време на алтернативи, които по-скоро тъгуваха за Джим Морисън, отколкото за Кърт Кобейн… Но това съм аз, родена за алтернатив.

И все пак, защо точно тези стихове: По две причини. Първо, те възпяват момиче, което носи чувството или поне оставя впечатление за нещо уникално и специално в себе си, отличаващо я от тълпата, правещо я различна, кралица, the Queen of the Angels. Е, аз откривам онова момиче в мен, винаги съм носила това неволно усещане дълбоко в себе си. Песента ми напомня и една история от същите години, несподелена любов към едно момче художник. Винаги силно съм желаела да бъда окована в по-малко рамки, за да мога да го срещна на улицата и да му изпея тази песен вместо „Здравей“, да го направя по същия начин както Джим Морисън. Ами, това никога не се осъществи през онези дни, но мечтата ми остана жива и ето че се случва точно сега.

No comments yet

Вашият коментар

