Skip to content

Моята Средновековна Кукла

септември 16, 2009

The article in English

Както по традиция не успявам да се вписвам в стереотипи и шаблони, така и сега ще ви изненадам, разказвайки една класическа история от по-различна гледна точка. Някой твърди, че Барби не е модел за въображение и творчество, а аз питам, кой?!

Имам тази любов към Средновековието и изобщо към отминалите времена от своето детство. Все още помня луксозното издание на „Тримата мускетари“, което родителите ми притежаваха, с дебелите му сребристосиви корици и красиви черно-бели илюстрации. Единственото, което им липсваше и аз имах нужда да добавя, бяха малко цветове, нанесени с моливи, след което започнах и собственоръчно да ги прерисувам. Няма да ви учудя, ако споделя, че и разбира се, моите първи любими исторически романи бяха на Александър Дюма. Преди, обаче, да стигна до сериозните книги и дори преди периода си „Дюма“, всичко започна с мама и нейните вълшебни приказки в най-прелестните книжки на света, изпъстрени с красиви цветни илюстрации. „Мамо, прочети ми тази приказка, моля те.“ „Сега може ли да ми я прочетеш отзад напред?!“ „А сега, от средата до някъде!!“ Както и направи мама… Е, истината е, че аз боледувах по време на тази история, откъдето и мамините глезотийки, но така или иначе първите сигнали за пристрастяването ми към книгите вече надигаха зов, предупреждавайки, че никога не ще успея да се отърва от него. Времето си прекарвах в моя въображаем свят на принцеси и феи, и на техните приказки. Уверявам ви, все още продължавам да го правя.

Малко по малко, докато пораствах, изпитвах все по-голяма нужда да пресъздавам отминалите дни в настоящата реалност. Започнах да претърсвам старите гардероби на мама и баба за дрехи, с които да преобразявам особата си в кралска или пък в придворна дама. Но един не е достатъчен и, за да сме повече герои в тази пиеса, пременях и своите приятелчета, брат си, братовчедите, дори съседските деца. Качвахме се на въображаема сцена и изпълнявахме измислени от нас сценарии. Хе-хе, смешно, смешно, смешно… Колко забавно е да си припомня всички тези игри сега и, съгласявам се, може би не толкова за част от малките ми съучастници, но и те трябва да са били овъзмездени със своя миг на щастие и с благодарности към Бог, когато Уед Адамс (т.е. аз) най-накрая успя да си намери истинска играчка за средновековните игри. Моята средновековна кукла.

средновековна кукла барби

Тъй като винаги съм искала да обличам средновековни дрехи, предполагам оттук и желанието ми да шия костюмите също. Проблемът бе, че през онези дни нямах възможност да снабдявам хобито си, а и да правя това редовно, с необходимото количество плат за направата на облекло в човешки размери. В такъв случай решението беше явно, трябва да обличам кукла. Куклите, които пазех от по-ранните си години, обаче, не бяха добри модели за целта, тъй като приличаха на големи бебета с непропорционални форми, докато един ден не я видях да стои зад витрината на магазин. Моята великолепна кукла. Никога не бях притежавала Барби в живота си или дори виждала такава на живо, затова тя беше мечта. Още повече, че щеше да бъде най-подходящия модел за моето средновековно творчество. Познавате ли историята ми, ще ви е известно, че нито семейството ми беше в достатъчно състояние да ми купи подобна кукла, (те бяха твърде скъпи тогава), нито годините бяха богати и улесняващи задачата ми. Въпреки това, аз имах своята мечта и копнеех да я превърна в реалност. Бях на подходяща възраст да се договоря с родителите си, че ще изкарам толкова пари, колкото можех, връщайки вестници и всякакъв сорт наличен амбалаж в пунктовете за вторични суровини, а те от своя страна ще ми помогнат с останалата част от сумата до определена договорена граница. И така, аз запретнах ръкави в преследване на мечтата си и междувременно наглеждах моята кукла от външната страна на витрината всеки Божи ден, включително и в неделя, тревожейки се някой друг да не успее да се добере до нея преди мен. Накрая, беше празник, когато успях да я взема в ръцете си и да я отнеса у дома.

В момента Луиза притежава завидна колекция от рокли висша мода, хе-хе, шити на ръка специално за нея. Повечето от тях са средновековни, други от по-късно, но все пак предходно на нашето време. Не е и повече сама; освен костюмите си тя има нова приятелка, втората ми кукла Барби, купена от мен в доста по-късен етап. Двете, заедно с Констанс, ще ви представят уникалните си облекла едно по едно в предстоящите статии. Те са част от цялостния ми интерес към средновековието и творческа работа. Аз съм много близо също така до това да започна да шия истински костюми за себе си и с Божията благословия ще показвам и тях на вниманието ви един ден, ако не дори и по-скоро.

4 коментара leave one →
  1. Gil-Galadh permalink
    септември 16, 2009 17:17

    Хехе, при някои от нас Средновековието си е мания. И възрастта не епроблем пред това – може би си чувала,а може би не, но погледни все пак в нета за „Чигот“ и „Модус Вивенди“

  2. септември 16, 2009 17:50

    Здравей Gil-Galadh и добре дошъл в Wonderland!!!!

    И двете са ми изключително добре познати, Чиготите са близки приятели на Модусите, а аз съм член на последните:):):):) Във форума се подвизавам като BESS (от Good Queen Bess, моята любима кралица) и, тъй като не съм сигурна дали сме се срещали някъде, тук ще заявя, че ми е много драго да се запознаем и изпращам средновековни поздрави!!!!

  3. Gil-Galadh permalink
    септември 16, 2009 19:05

    Приятно ми е да се запознаем.
    Аз съм Виктор от Чиготите. Във форума на Модусите се подвизавам като Italiano.

    Иначе хубав блог, поздравления :)

  4. септември 16, 2009 21:07

    Благодаря, Виктор!!!! Иначе с Italiano ме подсети, че вече съм ти казвала „Здравей“ при Модусите в темата за крепостта Овеч:):):):)

Вашият коментар

