Skip to content

Третата Разходка из Истанбул

септември 30, 2009

The article in English

Тази беше обиколката с най-разширената програма и поради това, най-изтощителна от всички. Причината, малкото камъче в обувката ми, се криеше не в нея, а във факта, че бях пропуснала целия предишен ден, първия от Новата година, съвсем инцидентно и както само аз умея, и се налагаше да наваксам с предвидените за него посещения също така. Въпреки това, трябва да кажа, че чувствах повече напрежение по време на първата си разходка, а щях да усетя натрупалото се своевременно изтощение едва в предстоящата.

истанбул базилика цистерна

Успях да видя всички тях, двореца Топкапъ, Света София, Цистерната на базиликата, след което да се хвърля чак до Крепостта Йедикул и Златната порта, и накрая да се върна през Акведукта на Валент. Погледнете ли картата, едва тогава ще бъдете в състояние да осъзнаете какво представлява цялата тази картина в километри. Бях на крак през цялото време, с изключение на сегментите от Центъра до Университета на Истанбул, оттам до Белградската порта и от Йедикул до Акведукта на Валент.

Вземете под внимание и факта, че повечето от тези места са световноизвестни паметници на историята и културата, важно е да бъдат посетени и разгледани обстойно. Нуждаят се от време и внимание, за да разкрият завидните си качества, а и за да сме способни самите ние да осмислим огромното количество рационална информация, приветствайки шанса да преживеем силната емоция от срещата си с тях по един естествен начин. Нещо повече, дворецът Топкапъ е място, което отнема обикновено ден, за да бъде обходен, поради своите сложност и размери. Фактически, той е паметник, съставен от множество други паметници и повече за него ще отделя в специално посветена тема.

За основните причини да успее подобна амбициозна обиколка приемам централното местоположение на мястото, където бях отседнала; също и факта, че първата главна група от забележителности се намира в много близък обхват една спрямо друга, както и на една ръка разстояние от хотела. Разбира се, не искам да пропусна да спомена и учтивостта на местните хора, винаги готови да помогнат и да те упътят, добре развитата мрежа на градския транспорт и накрая – късмета. Естествено. В крайна сметка бях възнаградена за упоритостта си. Видях баснословна крепост, въпреки че половината от нея в здрач и едно от най-изящните места, които очите ми са докосвали някога, прелестната Цистерна на базиликата, изпълнена с красота, музика, златни рибки и вода. Бихте казали, място, родено за мен и аз напълно ще се съглася.

4 коментара leave one →
  1. октомври 10, 2009 10:50

    Звучи невероятно яко цялото нещо…изобщо Истанбул си е невероятен град…

  2. октомври 10, 2009 14:10

    Здравей, Виктор, радвам се отново да те видя тук и благодаря за коментара!! Бил ли си в Истанбул??

  3. октомври 10, 2009 18:08

    Ами не съм за жалост. За сега само гледам купища снимки и точа лиги. Надявам се идващото лято да поспестя ннякой лев и да направя един хубав набег.

  4. октомври 12, 2009 12:30

    От сърце ти го желая и те уверявам, че това уникално преживяване не изисква особена подготовка. Надявам се разказите и снимките ми да са полезни, а и съм насреща, живот и здраве, ако имаш нужда от допълнително упътване.

Вашият коментар

