Skip to content

Четвъртата Разходка из Истанбул

октомври 28, 2009

The article in English

В последния ден от посещението ми в Истанбул имахме сняг, мокър и падащ на тежки бели парцали, голяма изненада дори и за самия град. Онези, които следят разказите ми, най-вероятно вече са успели да видят в снимките ми до момента, как изглеждаше зимният морски климат в преобладаващата част на присъствието ми там. След прекрасното слънце, с което бяхме благословени на Първия ден от Новата година и спомняйки си за времето преди, приказната атмосфера от разходката с ферибота до Островите, този ден достигнах пълния набор от изживени емоции.

истанбул мраморно море

Ще призная, че съм твърде далеч от любител на зимата. Не харесвам нейните студ и мраз с антипатия до дъното на душата си; родена съм да оцелявам през тях, за да приветствам зеленото. Въпреки природата ми, този извънреден сняг направи всичко специално в моите очи и така, че да почувствам истинско доволство от престоя си там. Както, когато можеш да получиш дори и невъзможното. Като че ли Истанбул искаше от мен да го напусна с пълна насита, с кошница до горе с всяко късче турски локум, съществуващ на вкус и като цвят. Хареса ми чувството и това, че имах топли дрехи в багажа си също.

И все пак, говорейки за студ, не успях да избегна екстремното преживяване с посещението си до Синята Джамия. Както се случва обикновено, паметникът, който бе пред очите ни всеки ден на тръгване и връщайки се вечерта обратно, в най-голяма близост до базата, остана невидян за финала. Такова е правилото, получаваш онова, което си приготвиш сам. Има закон в ислямския свят, обувките да се събуват преди влизане в храм. И, докато валеше най-силно междувременно, аз нямах по-различен избор. Вероятно можете да си представите, че нито дебелите червени килими, нито златният блясък отвътре успяха да стоплят измръзналите ми бедни крака… Бях оставена да сгрявам душата си единствено в духовен смисъл.

No comments yet

Вашият коментар

