Skip to content

Бохемите са Затова

юли 10, 2010

Портрет на Мисис Франсес Лейланд

Докато Сарджънт скандализира обществото, неговият сънародник и контрапункт Уистлър остава недооценен портретист заради нежеланието си да ласкае моделите и пудри реалността. Бохемите са затова, алтернатива на стандартния житейски жанр и израждащата се в крайности официална мода; вразумяващи маргинали, които балансират нейната безсъдържателност. Общоприетото повлича масите за носовете, печелейки от тяхната безличност. Бохемството е съзидание на уникалните личности, за свободните души, дори още не съвсем узрели. В прехода от 19 в 20 век, именно тяхното независимо предпочитание към облеклото ще му помогне да прекрачи от натруфеността и прекалената сложност на класическата мода към несъществували дотогава измерения на съвременната. Революционно, но не нарочно, нито крайно, то е просто другия избор. „Анти-модата“, която ще създаде Артистичната и Естетичната рокля, се заражда с увлечение към архаиката, черпейки от романтиката на средновековието и обличайки моделите си в свободни дълги рокли, за да ги пресъздаде в картини. Опозиция на стегнатите корсети и кринолинените обеми, тя се пренася в ежедневието на интелектуалните и артистичните среди с афинитет към естествената красота, качествените материи, опростения дизайн и верую, че изкуството трябва да носи изтънчено сетивно удоволствие. От паралелно течение се превръща в официално чрез Роклите за чай и отваря път на модернизма в модата с лицето на Пол Поаре.

Advertisements
No comments yet

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: