Skip to content

Как срещнах Трета буна

април 6, 2014

Тогава нямаше да си помисля, че година по-късно ще живея точно над нея. Всяка сутрин заедно ще зърваме морето, а вечер ще заспиваме с него. Това е животът ми тук и сега – вечна моя мечта, която сбъднах този септември.

Точно преди година имах причини да обърна гръб на Софето София и реших да подаря усмивката си на моренце. Не съм пропускала сезон без него, откакто съм се родила. Този път обаче реших да поживея за около месец при брат ми във Варна, докато стигнат парите.

Наричах го свой експеримент и забелязвах как варненци, с които се засичах на Трета буна, разширяваха зеници, когато им го споменавах. Думата явно криеше завоалирано за тях значение, както когато морската вода там се размъти. Чудатите реакции ме забавляваха, но хората се пооглеждаха за мен и моята тайнствена конспирация.

И за мен бе непознато, странно и вълнуващо, страшничко дори в началото без изначален план и представа как се живее на самотек самостоятелно на ново място. Друг избор нямах освен да се хвърля с главата напред в експеримента. Дори във водата влизам отработено плавно с опашката си два крака.

В програмата ми за деня, освен работата и лежерът вечерта, влизаше като редовно задължение трамбоването до моренце. Трябваше да се набира материал за морския ми сайт и да се плува. И като всеки, който тепърва има да се учи по реда му с опит – грешка, първите няколко дни обикалях по централните плажове.

Точно тогава се случи в района да има моментно замърсяване на водата. Трябваше да реагирам бързо и намеря по-чисто спотче. След кратка справка с нета, който трудно споделя на български полезната си информация, стигнах до Първо златно правило. Заселваш ли се на непознато място – говори с местните! Така разбрах за буните.

Колкото по-нагоре отиваш от градските плажове, толкова по-чиста става водата. „Върви към буните. От Трета нататък е най-добре.“ Благодаря на варненци за просветлението. Търсиш ли – намираш, а с питане и до Трета буна се стига. Ето как моят път ме отведе при нея.

Не бе влюбване от пръв поглед, а нещо сериозно – истинска любов, която узрява и става по-дълбочинна с времето. Дори сега, когато пиша това, стомахът ми се свива от гъдела на пърхащите водни кончета. Ако сте обичали, познавате неописуемото чувство и насладата. Още помня скоростта, с която се бях забързала към нея. Със същия устрем ме привлича и до днес.


Не дойдох тук по плаващи пясъци. Аз съм Галя – дете на водата и плувам в открито море. Морето ми е страст. 2013 изпълних мечтата на живота си. Сега живея точно над Трета буна. Имам най-невероятната гледка и басейн със солена вода.

No comments yet

Вашият коментар

